torsdag 2. juni 2011

Kjole à la Shamu

Nå har jeg testet neste mønster i Made by me boka,
denne gangen en kjole à la Shamu!
Shamu er en mester i å re-designe, og har bidratt med et
re-design kjole mønster i boka.
Utgangsunktet for min kjole var en mørkeblå t-skjorte med 38 på.
En gang kjøpt i Spania, men ikke brukt på flere år.
Og grunnen var ganske så åpenbar da jeg fant den fram igjen, den var så utrolig kort!!!
Kan ikke forstå at jeg har brukt den i det hele tatt, hi ,hi:)

Klippet av de originale ermene og brukte dem som mal for de nye.
Halsåpningen ble utvidet og t-skjorten ble forkortet.
Resten av kjolen består av svart velour fra Stoff og stil,
og litt blå/ hvit stripet jersey fra Stof2000.

Kjolen var gøy å sy,
og den ble da ganske så kul!
Selv om jentene syns den var alt for svart da...

Nå skal jeg pakke bilen,
for vi skal snart på hytta igjen!
Og denne gangen kommer min ene søster fra Oslo også,
det blir koselig.

Ønsker dere en rigtig god helg:)

18 kommentarer:

  1. Så fin den ble.
    Har også lagt merke til at mine gamle t- skjorter er veldig korte...
    Nå har jeg også bestilt den boka.
    Gleder meg til den ankommer min postkasse:)
    Ha en strålende helg på hytta!

    SvarSlett
  2. Oi, så utroooolig gøy å se!!! Den ble jo råfiin!!!
    Kjempemorsomt å se at mønsteret kan brukes, og at du liker det. Tjihii!
    Denne kjolen hadde jeg glatt brukt!
    Takk for link til bloggen min og takk for hyggelig hilsen hos meg.

    Klem

    SvarSlett
  3. Kjolen ble flott .-)

    Og boken bestilte jeg tideligere i dag , og venter spent på at den skal dukke opp i postkassen min om noen dager :-)

    SvarSlett
  4. Så fin! Nå ble jeg inspirert ti ågjøre noe med mine korte t-shirts i skapet :-)

    SvarSlett
  5. Den ble jo knallfin og i skikkelig shamu stil ;)

    SvarSlett
  6. Kjempefin kjole Siri !
    Det er rart med klær man drar frem igjen, er alltid så kort. Man tenker at har jeg gått med det her :)
    God tur til hytta !
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei! Kjempefin kjole! Har fulgt med bloggen din ei stund, du syr so masse fint :) Har akkurat kjøpt boka, veldig inspirerande.

    SvarSlett
  8. Råstilig kjole, Siri. Blir inspirert til å prøve sjølv, men må først få boka i hus...

    SvarSlett
  9. Kjolen ble nydelig og svart er greit! =)
    Kos deg på hytta, klem =)

    SvarSlett
  10. Så otroligt snygg den blev! Den klär dig jättefint!

    SvarSlett
  11. Så kul klänning! Snyggt jobbat. Visstär det underbart kul med redo!

    Har faktiskt också köpt den där norska boken, den är verkligen en inspirationskälla! :)
    /Strömming

    SvarSlett
  12. Kjolen din ble råtøff!
    Legger meg til som følger, du lager såå masse flott:)

    SvarSlett
  13. Kjempe fin kjole.
    Ser ut som modellen passer helt perfekt til deg:)
    Merkelig at det er flere som har oppdaget det samme, at t-skjortene som ble brukt for en tid tilbake er ALT for korte.
    Skjønner ikke det du...hehe.
    God tur til hytta og kos deg i sommervarmen.

    SvarSlett
  14. Kjempefin kjole ;)....bare så gøy med gjenbruk!

    SvarSlett
  15. Så kul kjole! Passet deg perfekt! Jeg gleder meg forøvrig til å teste veskemønsteret ditt, det blir spennende!

    SvarSlett