tirsdag 24. august 2010

Fornyelse av Jasmins rom

Siden Jasmin flyttet inn på nytt rom tidligere i år, har det skjedd en del endringer der. Siden Sophia lekte mest med kjøkkendelen, er den nå flyttet ned på vårt kjøkken. Der blir det mer brukt.

I sommer kjøpte jeg en gammel kommode på den lokale bruktbutikken. Fin i fasongen og stilige håndtak. Hadde en ide om at den skulle bli lyselilla, og det ble den! Blandet selv maling (mørkelilla og hvit), og er så fornøyd - fargen ble akkurat slik jeg ville ha den!

Sengen har byttet hjørne, og kommoden fikk plass ved siden av. Speilet på kommoden har jeg hatt siden jeg var liten.

Den fine hjerteuroen laget Jasmin og jeg tidligere. Hun tegnet hjerter og klippet, mens jeg limte den sammen.
 

Settekassen er også fra jeg var liten. I helgen har Jasmin og jeg klippet og limt papir, og jeg har malet. Det skulle være rosa, denne gangen hjalp Jasmin meg med å blande hvitt og rødt til fargen ble slik hun ville. Hun er veldig glad for denne hyllen, og har allerede fylt opp alle de små rommene med ting og tang!

Og siden sist har dukkehuset også fått litt papir innvendig, både på vegger og møbler.
 
Posted by Picasa

Både Jasmin og jeg er veldig fornøyde med vår ommøblering og våre kreative fornyelse!!

12 kommentarer:

  1. så smukt så smukt:)Hvor ser det bare hyggeligt ud. DIne piger er så søde Siri,
    kh kirsten

    SvarSlett
  2. Hei på dæi!
    Så fint rom jenta di har! Likte veldig godt settekassa og den lilla komoden:)

    SvarSlett
  3. Kan godt forstå at dåkke blei fornøyde ja!

    Skikkelig fint blei det :o)

    SvarSlett
  4. Så fint det ble! :) Fornyelse av barnerommet står på prioriteringslisten her hjemme, så suger til meg alt av inspirasjon som kommer min vei! Takk for titten!

    Klem Dorthea! :)

    SvarSlett
  5. Så fint det ser ud!
    Den lyslilla farve på kommoden er helt fantastisk - og hjerte uroen meget fin :-)
    Kh Louise

    SvarSlett
  6. Åå så fint rom !! Herlige detaljer og farger. Og veldig kjekt å få hjelp av den som skal bruke rommet !!
    Cecilie

    SvarSlett
  7. Så mye fint dere har gjort med rommet!

    Veldig gode grunner til å være fornøyd!

    SvarSlett
  8. Det är så fint så fint så fint!!! Vilken liten tjej hade inte varit nöjd med ett sånt rum?!!! Jasmin ser ju defintivt jättestolt och nöjd ut. Sofia med för den delen;)

    SvarSlett
  9. Hvor er det bare smukt. Hjerteuroen vil lige være et projekt for Sara, så det kan være vi bare skal komme igang - tak for inspiration :-)

    SvarSlett
  10. Tusen takk alle sammen, alltid hyggelig med så mange kommentarer. Og supert hvis rommet kan være til inspirasjon hos andre:)

    SvarSlett
  11. så gøy, akkurat sånn dukkehus har jeg kjøpt til min største snuppe til bursdagen om en ukes tid! ...og nå fikk jeg gode ideer til oppussingen av det, hehe. det ble jo superfint!

    fin blogg!

    SvarSlett