fredag 20. august 2010

Spencerkjole med ny vri

Her er del to i bestillingen til min kusine. En spencerkjole i ny fasong. Firkantet front framme, må si jeg liker denne fasongen godt!
Blomsterstoffet er fra Stoff og stil, det mørkelilla er fra Tromsø. Gule knapper og gult skråbånd øverst på lommene for litt farge!
 

Jasmin insisterte på å prøve kjolen. Litt lårkort kanskje??
Heldigvis, for kjolen er i str 2 år - og Jasmin er jo fem:)
 

Har valgt å lage V hals bak, istedenfor den vanlige runde halsen.
 

 
Posted by Picasa

I dag er det planleggingsdag i barnehagen, så jeg har en hjemmedag med jentene. Solen skinner, men Sophia har hatt feber siden tirsdag så vi må vel holde oss mest inne...Æsj!


Ønsker alle en riktig god dag:)

19 kommentarer:

  1. he he ja en smule liten til store-jenta.

    Flott kjole, så gøy å prøve nye ting med mønster osv.

    God bedring og håper dere får en fin feberfri dag!

    SvarSlett
  2. Kjempefin med flotte detaljer som gjorde seg godt i gult!

    SvarSlett
  3. Hvor er den bare fin!!

    Du laver så smukke produkter!

    Smil fra Mia

    SvarSlett
  4. Så fiiiin!
    Blir stadig imponert eg :o)
    Lager du mønster sjøl eller er de kjøpte?
    Glede meg te å prøva å bli venn med symaskinen, men det va sååå møkje aent eg sku ha gjort fysst...

    Håpe dåkke får ein superfin dag hima :o)

    SvarSlett
  5. Takk for hyggelige kommentarer:)

    Namaste, bruker både kjøpte og egne mønster. Denne kjolen har utgangspunkt i et mønster fra boka Barnetøy du selv kan sy av Elsebeth Gynther. Har tegnet om øverste del av kjolen, for å få den slik jeg ville.

    Lykke til med syingen:)

    SvarSlett
  6. denne ble jo kjempe flott!likte fargene og detaljene sammen på denne!helt super!

    moro å følge deg igjen etter sommerferien:))

    SvarSlett
  7. Kjemep fin!!
    God helg, og god bedring!
    Klem :O)

    SvarSlett
  8. Koselig kjole og fint med det lille innslaget med gult.
    Flink du er som fikser og trikser med mønstrene.
    Blir ikke alltid like vellykket når jeg prøver meg på det, men lærer da en god del når man prøver og feiler også.....Men, så var det den tålmodigheten da..:-)

    SvarSlett
  9. jättesnygg! gillar det gula

    SvarSlett
  10. Den ble med en gang litt 60 talls med den rette kanten foran, eller var det det lårkorte bildet på jenta di som skapte assosoasjonene ;) Uansett, veldig fin!

    SvarSlett
  11. Så fin kjole:) gøy med litt variasjoner på de spencer-kjolene!

    og så stilig kjole du hadde laget til deg selv i sommer!!!!!! Gult er kult:)

    SvarSlett
  12. Herlig kjole i tøff fargekombo=D
    Ønsker dere en god helg, og god bedring til Sophia.

    SvarSlett
  13. Så fin! Blir så utrolig mye mer særpreg på disse plaggene enn på det rundt i butikkene. God helg til deg.

    SvarSlett
  14. Aj, hvor er den fin den spencerkjole :-) Faktisk også til Jasmin, selvom den nok er lidt kort ja, hi hi. Men lidt længere, kan du da sagtens lave den til Jasmin´s størrelse, det ville være knallflott :-)

    Jeg beundrer virkelig dine sytalenter - elsker din stil.

    KH Maria.

    SvarSlett
  15. Jättesnyggt!!
    Jag håller med dig om att den är lite kort på din lilla. Du får helt enkelt göra en större åt henne.

    SvarSlett
  16. Åh, tusen takk alle sammen for de fine kommentarene, så glad jeg blir:)

    -og kanskje jeg må sy en litt lengre til Jasmin??

    SvarSlett
  17. Så fin! Ja det ser verkligen ut som om Jasmin vill ha en egen! Vad söt hon är!

    SvarSlett