tirsdag 25. oktober 2011

Strikkepinnene svinger seg!

Det er visst bare å innrømme det,
det blir mye sofasitting på meg for tiden.
Symaskinene står veldig mye i fred,
istedenfor har jeg fått fart på strikkepinnene!
 Jeg elsker å strikke gensere med raglanfelling,
det er så mye enklere enn å skulle sy i ermene pent etterpå.
Når det i tillegg strikkes på pinne nr 5,
ja da går det unna!!

Denne genseren var enkel og kjapp å stikke,
det liker jeg:)
Genseren er strikkt i garnet Hegre,
og mønsteret er fra heftet nr 248 - Hegre familie, Dale garn.
 Syns kombinasjonen lilla, beige og hvit ble fin,
og det gjorde Jasmin hedligvis også!

15 kommentarer:

  1. Nydelig genser:) Vurderer om jeg rekker å strikke genser til barnebarnet (4 år) før jul.... å satse på raglan eller rundfelling var en god idè, da trenger ikke monteringa å bli noe hinder for å få den ferdig, ofte der det henger seg opp ja:)

    SvarSlett
  2. Hurra for raglanfelling og pinne nr 5!!
    Flott genser :)

    SvarSlett
  3. Nydelig genser,og nydelig liten prinsesse! :-)

    Ha en fin kveld.

    Hilsen Trude :-)

    SvarSlett
  4. Kjempefin genser!! Det er ikke lett når man er bitt av strikkebasillen, det blir liksom en nødvendighet å ha de pinnene i hendene, man savner de når de ikke er der! ;) Gleder meg til å se MER!!! =)

    SvarSlett
  5. Nydelig genser og takk for hyggelig hilsen :)
    Blir mer strikkepinner enn symaskin her også.
    Klem

    SvarSlett
  6. Nydelig genser!! Å ja enig fargene var flotte sammen!

    SvarSlett
  7. ♡♡ Den ble superfin! Liker også veldig godt denne typen felling.

    SvarSlett
  8. Ullgarn, strikking og hekling hører høsten til Ü Kjempefin genser. Også den høstkjolen et stykke ned her, helt fantastisk flott!

    SvarSlett
  9. Så härlig! Här blir det en hel del stickat med, det blir alltid mer lockande med det på hösten :-)

    SvarSlett
  10. Härlig!
    Vad fin hon är i färgerna :-)

    SvarSlett
  11. Vilken fantastiskt härlig tröja! Återkommer gärna hit igen! / Annika

    SvarSlett
  12. Nydelig og liksom klassisk genser samtidig. Flott fargekombinasjon! Og genialt med pinne 5! Glad i dei oppskrifter som har det! Her har det blitt litt småstrikk, men nå har jammen meg symaskinen begynt å jobbe igjen nå i høst, og det er endel prosjekter på gang, kanskje litt for mange! Får se hvor langt jeg kommer....Hehe...

    SvarSlett
  13. Ja, da er vi 2 som liker raglanfelling. Er jo så enkelt når det nesten ikke blir noe montering. Elsker å strikke, men synes det er pyton å montere.
    Nydelig fargekombinasjon og skjønn jente:)

    SvarSlett
  14. HEi!! Så flott genser!! Jeg har så lyst å prøve meg på noe slik i vinter. Kjempefine farger ja ;)
    God helg!
    Hilsen Cathrine

    SvarSlett