fredag 8. juni 2012

Jasmin 7 år!

I dag fyller Jasmin 7 år!
Stor jente, snart ferdig med første klasse.

Jeg laget en jordbær bluse til henne.
Deilig og sommerlig.
Jordbærstoffet har jeg fått av min mor,
det prikkete husker jeg ikke.
 Jeg har brukt et raglanmønster fra Welinders bok Sy og strik 4-7 år.
Som kontrast til jordbærstoffet har jeg brukt et rødprikket stoff til løpegang ved hals og ermer, 
samt som avslutning nederst. En liten Jo jo brosje pynter foran.
 Mye har skjedd i løpet av den siste uken og forrige innlegg.
Symaskinen fungerer igjen og
været endret seg fra snø og sludd til sol og varmt.

På mandag var vi på sommeravslutning for Jasmins klasse,
på den lokale stranden. Kort tid etter at vi kom, snublet Jasmin men hun løp langs vannkanten -
og dermed endte hennes strandtur. Istedenfor ble det tur til sykehuset,
der det ble konstatert et lite brudd i håndleddet.
Så nå er armen gipset!
Uheldig ja! Men, men. Bursdag er det likevel,
i kveld har hun venninne på overnatting og i morgen kommer det 12 jenter til fest!

Og jordbærblusen, den likte hun heldigvis godt:)

9 kommentarer:

  1. Så fin bluse - fin trøst med den når hun var så uheldig. Kjedelig å gå med gips! Jeg har også en som blir 7år i år... lurer på om 12 jenter er "roligere" enn de 12 guttene som kommer her i oktober ;)
    Håper det går knirkefritt -lykke til :)

    SvarSlett
  2. Supersøt kjole på en uheldig bursdagsjente... Men hun ser strålende fornøyd ut likevel ;o)
    Hipp hurra!!

    Fineste helga til dere!!

    SvarSlett
  3. Tillykke med Jasmin! Det lyder som en dejlig fødselsdag, på trods af gipsarmen:-)

    SvarSlett
  4. Grattis Jasmin! Otrolig vad fort de blir stora!? Jordgubbarna är ju bara så läckra!

    SvarSlett
  5. Så herlig bluse. Trist med armen i gips da, men det er jo så fort gjort at slike ting skjer og snart er hun jo like god som ny :)

    SvarSlett
  6. Herlig jordbærbluse. Skjønner godt at hun er fornøyd.

    Veldig søt jente...

    Klart det er litt kjedelig og upraktisk med gips. Men bare hun slipper å gå med den så lenge, så er det nok litt spennende også. Kanskje å få litt skriving på og sånt?

    SvarSlett
  7. Gratulerer med bursdagsjente på fredag som var. Utrolig flott tunika du har sydd :)
    Stikker du innom bloggen min, finner du ut at det venter en overraskelse til deg der :)

    SvarSlett
  8. Uff da,
    brukket arm er jo ikke noe morro.

    Gratulerer til bursdagsbarnet som har fått så fin gave!
    God helg :O)

    SvarSlett
  9. herlig topp med jordbær!!!
    huff så uheldig!!god bedring og gratulerer med vel overstått bursdag;))

    SvarSlett