torsdag 10. april 2014

Babygaver

Enda en liten babykjole.
Denne er sydd i et gammelt dynetrekk.
Den har fått rosa blondekand nederst og mørkerosa fløyelsbånd til knyting.

I ermeåpningen bruker jeg en trykkfot for falde-/rullekant,
 som bretter kanten og syr den ned.
Bruker stinglengde 1.0 for å få en tett og fin søm.
Syns det er en enkel og fin avslutning.
Blondekant nederst.
En smekke sydd i frotte.
Lommen er foret med tisselaken.
Festes med borrelås, så den enkelt kan tas av og på.

Håper babyen som skal få dette blir glad for det:)

6 kommentarer:

  1. Heldige små babyene! Og for en lur trykkfot!

    SvarSlett
  2. Sikre vinnere disse her - fine!
    Smilte stort av kommentaren din hos meg om da du kjøpte samme mobil som du alt hadde :) :)

    SvarSlett
  3. For ein produksjon, Siri! Det ser ut som du nyt våren og kvardagen, du også! :)

    SvarSlett
  4. Søt kjole i herlig stoff :-) Den trykkfoten ble jeg nysgjerrig på... tror jeg må sjekke ut det der!
    God påske :-)

    SvarSlett
  5. Hei Siri
    Så bitteliten, frisk kjole. Tenk finnes det så små mennesker, hi,hi.
    Likte veldig godt stoffet på smekken. Jeg har faktisk aldri sydd en eneste smekke i mitt liv. Hadde jeg hatt en baby i huset nå, hadde jeg sikkert prøvd. Håper solen titter fram hos deg i dag også. Her flommer den inn vinduet nå. Fin dag til deg, Siri!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Så utrolig søt kjole og smekke! Jeg falt virkelig for den smekken. :)

    SvarSlett