torsdag 9. april 2015

40 års gave og mange tanker.

Tja, en blogg skrivel vel ikke seg selv,
merkelig nok! 
Det er vel bare å innse at tiden har blitt prioritert til andre ting.
I midten av mars begynte jeg i full jobb igjen,
etter å ha vært delvis sykemeldt i et år pga stoffskifte problemer. 
Energi nivået er fortsatt lavt, selv om det ser aldri så bra ut på papiret.
Så med full jobb og tre barn hjemme,
er det dessverre lite enegi igjen til kreativitet og blogging når kvelden kommer.

I påsken fikk jeg også beskjed om at min bloggvenninne Stine har gått bort,
ufattelig trist og uforståelig. 
Stine og jeg har fulgt hverandres blogger siden vi begge startet for over fem år siden. 
Sommeren 2014 var jeg så heldig å få møte henne og sønnen, 
mens vi var på ferie i Danmark.
 Et utrolig hyggelig møte, som jo blir enda mer spesielt nå.
Etter beskjeden har jeg kikket igjennom bloggen hennes,
 tenkt mye på henne, på familien hennes og alle de som sitter igjen.
Det har satt igang masse tanker om mitt eget liv.
Hva og hvem som er viktig og hva jeg bruker tid og energi på. 

I høst prioroterte jeg å gjøre noe bare for meg.
Jeg fikk invitasjon til en av mine to au pair venninners 40 årsdag.
Plutselig hadde det gått 10 år siden sist vi hadde sett hverandre!
Begge har fått barn, jeg bor i nord og hun i sør og årene hadde gått.

Da vi endelig møttes til fest var det så utrolig hyggelig,
og praten gikk like lett som den gjorde før i tiden.
Et godt møte og en god fest.
I gave hadde jeg laget en veske.
I enkel stil,
ettersom jeg jo ikke kjente stilen hennes pr i dag.
Mønsteret er mitt eget,
det finnes i boka Made by me.
Svart marimekko stoff til linning og hank.
Sort sateng pipingbånd mellom linning og veskedel.
Istedenfor rynk, valgte jeg å lage legg i veskedelen.
Glidelåslukning og rosa stoff inni.
Et tankefullt innlegg denne gangen.
Gi en klem til de dere er glade i og nyt dagen:)

7 kommentarer:

  1. Sikke en flot taske Siri :)

    Uha ja. Tingene kommer i perspektiv, og man kan ikke lade være med at blive berørt. Jeg kendte ikke Stine, men uanset har hendes historie bestemt også sat tanker igang ved mig.

    Det lyder både godt og hårdt at arbejde fuldtid igen. Du må jo tage den tid det tager at komme i den rutine igen, bloggen bliver lige her til du er klar igen.

    KH Maria

    SvarSlett
  2. Heisan Siri
    Det er så koselig at du fremdeles titter innom bloggen min og de sporadiske innleggene jeg legger ut. Skjønner godt bloggingen din blir begrenset med full jobb. Ikke lett å få tid til alt!
    Egentlig er jeg litt tårevåt her jeg sitter for jeg klikket på linken til din gode avdøde bloggvenninne og leste de siste innleggene hennes. Det var tøff lesing og å se de skjønne ungene hennes. Vel, i dag skal i hvert fall ikke jeg syte over en minste lille bagatell men bare være takknemlig og til stede i livet!
    Veldig fin veske du har sydd. Jeg blir aldri lei Marimekko jeg,
    Fin lørdag til deg, søteste Siri! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Hei Siri, veldig flott veske! Det er fælt når unge mennesker dør, og det setter ting i perspektiv. Bloggen er for all del ikke det viktigste, så blogg når du har lyst og så kan vi følgene glede oss over et innlegg som kommer når det passer deg.
    Full jobb og tre barn er mer enn nok i hverdagen, spesielt hvis du fortsatt sliter med overskuddet. God helg!

    SvarSlett
  4. Sitter her og skal egentlig studere litt, men så var det mer fristende å lese blogger. Tittet inn til deg og bloggvenninnen din og det får en virkelig til å tenke - på det som er viktigst her i livet. Utrolig trist å lese seg fremover i bloggen til Stine fra da hun var frisk og så til slutt. En slik blogg blir på en måte en dagbok der vi får ta del i personens tanker. Jeg hadde også en "syvenninne" som døde etter få måneder med kreftsykdom. Etter at jeg ble 40 har jeg endret tankesett om mangt. Hva er det egentlig jeg vil bruke mest tid på, og hva er virkelig viktig for meg, for vi vet jo ikke noen av oss hvor mange dager som er igjen... Klem

    SvarSlett
  5. Sikke en dejlig blog du har - skynder mig, at melde mig som fast læser her hos dig :-)
    Kh Christina

    SvarSlett
  6. Ja, det er utroligt, som livet meget pludseligt kan vende 180 grader. Det giver i den grad stof til eftertanke... Tror det er vigtigt, at vi ind imellem tager livet og det, vi har 'gang i' op til revision. Jeg er selv i gang med en meget vigtig proces netop nu.
    Håber snart din energi kommer lidt op igen; det må være rigtig hårdt... Pas godt på dig selv - og dem du holder af <3
    FIN taske! KH Lilly

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett