fredag 24. september 2010

Jakke med ribb både her og der

Dette brune stoffet med blomster fikk jeg kjøpt på den lokale bruktbutikken i Danmark i sommer. Tenkte på jakke da jeg så det, og nå er tanken blitt virkelig!!

Ønsket å prøve å lage en jakke med ribb i hals, ermer og nederst i livet. Utfordringen var å få alt vendsydd, slik at minst mulig sømmer er synlige. Så denne jakken krevde litt tankearbeid underveis, he, he..
Men jeg fikk det til! Løsningen ble å ha et lite vendehull i siden inni.

Valgte å sy bomull nederst ved glidelåsen, syns det ble en fin detalje.

Foret med fleece, så den er deilig og varm.
Jakken er i str 2 år og blir med til Håndtverksdagene.

Nå skal jeg pakke bilen, for jeg og jentene skal på hyttetur!
Min ene søster er kommet hjem på helgebesøk,
så både store og små gleder seg til å se henne:)

Og mannen i huset blir hjemme, vi (eller mannen da) holder nemlig på å skifte ytterdør,
og så skal gangen males. Jippi, det blir bra!!

Ønsker dere alle en god helg:)

17 kommentarer:

  1. Så fin den var!!!

    Deilig med tur da, kjekt å kommes eg litt vekk. Få ny energi ;)

    SvarSlett
  2. Å - den var utrolig fin! Herlig stoff, og friskt med orange ribb. Har tenkt på å prøve meg på ei guttejakke med ribb nede jeg og..får se hva de blir til...
    Ønsker de ei flott helg!

    Mvh Anna

    SvarSlett
  3. Kjempefin jakke, så fine høstfarger.
    Truls er så førnøyd med sin nye jakke, har fått mange fine tilbakemeldinger.
    Kos deg på hyttetur !!
    Jeg skal kose meg på jobb i helgen :)
    Klem

    SvarSlett
  4. Oj, vilken karamell! Miss Iris är bäst! älskar allt du gör, den jackan vavr alldeles enastående och jag bara väntar på att jag har tid att skriva mejlet och bestämma mig för något, det äs svårt när man ser så himla mycket och fina grejer att fatta ett beslut, annars tar jag allt, kan man det? hehehehe

    SvarSlett
  5. Wow! Den var dødskul! Kan du lage en i størrelse voksen? ;)
    Ha en strålende fin hyttehelg!! :D
    Ü

    SvarSlett
  6. Hvor er den fin! Og helt lækker detalje med bomuldsstof ved lynlåsen. God weekend :)

    SvarSlett
  7. så super fin og detaljrik!denne har du lagt arbeid i!!!!!!1

    god hyttetur og helg!

    SvarSlett
  8. Hei igjen - den var kjempefin! Veldig fin detalj nederst ved glidelåsen! Synes ofte det er litt vanskelig å få det fint der - men dette ble veldig fint!!!!

    SvarSlett
  9. Så snygg! Häftigt tyg och snygga färger!

    SvarSlett
  10. Veldig flott jakke i herlig stoff. Kan godt tenke meg den er lun og god med fleecefôr :) Ha ei god helg på hytta!

    SvarSlett
  11. Jättehärlig jacka, ser hur gosig o varm ut som helst! Tjusigt tyg du fått tag i och det passade verkligen perfekt till ett höstplagg. Ha det så bra på landet! Kul att få komma iväg lite =)

    SvarSlett
  12. Hvor er den skøn, Siri....og ja, de 'ski**' vende-sy jakker...jeg har også lavet et par stykker a la denne - og jeg bliver ved med at tænke, at der må være en lettere måde at få den lavet på!!

    kh
    Trine

    SvarSlett
  13. Hei :)
    Så flink du er :) Syntes det er morro når ungdommen er så flinke som du er :)
    Ha en god tur og god helg :)
    Gleder meg til å følge bloggen din mere :)

    SvarSlett
  14. Oj, så stilig og forseggjort! Du gjør så nydelig arbeid!

    Kos deg på hyttetur!

    Klem

    SvarSlett
  15. Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene:)

    Cilipus, så gøy å høre at Truls liker jakken sin:)

    Aleisa, venter i spenning på mail fra deg:)

    Vannhull, tja voksenstørrelse, har ikke tenkt på det igrunnen..

    Lindas hobbyhjørne, jammen lenge siden jeg har blitt kalt ungdom, hi, hi!

    SvarSlett
  16. For en utrolig kul jakke!! Den LIKER jeg! Du er virkelig flink :)

    SvarSlett