fredag 9. september 2011

Ny start

Puh, det ble visst en litt lenger sommerbloggpause enn jeg hadde tenkt...
Mye har skjedd i vårt virkelige liv,
 og både det kreative og bloggingen har ligget i dvale siden før sommerferien.

Ferien startet med tre deilige uker i Danmark. Jeg nyter å være der, og heldigvis gjelder dette både for mannen min og for jentene. I år var det store sosiale høydepunktet feiringen av min mor som fylte 60 år den 23 juli. Forberedelsene ble sterkt preget av det som skjedde i Oslo 22 juli. Det var rart å sitte i Danmark, uten TV, og følge dramaet som utspant seg der. Ekstra spesielt ble det siden min bror og hans kone mistet en nær og god venninne da bomben smalt. Men feiring ble det, og hyggelig var det.

Vel hjemme fikk vi besøk av mine svigerforeldre i to uker,
alltid stas for både store og små.

Og så har Jasmin blitt skolejente!
En ny hverdag for oss alle. Heldigvis trives hun kjempegodt,
 så overgangen fra barnehagen har inntil videre vært smertefri:)

Men den aller største grunnen til den kreative stoppen og dermed bloggstoppen har nok vært at jeg er gravid igjen! Første del av sommeren var sterkt preget av kvalme og trøtthet. Nå har heldigvis kvalmen gitt seg, mens trøttheten fortsatt er der. Er nå i uke 20, så satser på at den også snart gir seg, så jeg får litt overskudd til å være kreativ igjen.

En lang avhandling om de siste månedene av vårt liv, håper dere henger med så langt!!
I mangel på nylagde kreative saker, får dere noen bilder av de siste ukers loppekjøp. Først ut er denne lilla pulten, som passet helt perfekt hos Jasmin.
Og vår skolejent har allerede brukt den masse, hun føler seg så stolt over å ha egen pult!
Den blå stolen sto i huset da vi overtok det,
mens den oransje lampen har jeg kjøpt på lokal gjenbruksbutikk.

På samme loppemarked som jeg fant pulten til Jasmin,
 kjøpte jeg også denne kommoden og den lille hyllen.
Kommoden skal males, og så får Sophia den.
Når babyen kommer skal Sophia få nytt rom, og da trenger hun jo litt nye møbler, eller?!
Den lille hyllen tenkt jeg å male før den får plass på nykjøkkenet.

Litt gjenbruksstoffer.

Og fortsatt på samme loppemarked fant jeg denne kule barnesolsengen.
Er den ikke herlig??

Med dette ønsker jeg alle en rigtig god helg:)

31 kommentarer:

  1. høres ut som en deilig ferie! Og gratulerer med liten spire i magen, så koselig :) Og flotte møbler, her jaktes det fortsatt på det perfekte skrivebord. Ha en flott helg!

    SvarSlett
  2. Dejligt at du er tilbage igen:) Og stort tillykke:)

    SvarSlett
  3. ihhh altså. ville spørge tidligere, om det mon var årsagen, men... turde ikke helt:)
    et kæmpe tillykke Siri, hvor er det vidunderligt. Jeg er også ved at være klar igen, men manden min er ikke helt med på den, hehe. og så er jeg lige startet på nyt arbejde og er pt forsørger herhjemme- manden læser igen. så timingen er nok ikke så smart til en lille ny, omend det må være skønt. håber trætheden snart er væk,
    kh kirsten

    SvarSlett
  4. Gratulerer med babymage og gjenkomst! Hyggelig å høre at skolestarten har vært fin :)
    God helg!
    -Hanne

    SvarSlett
  5. Så fint å ha deg tilbake her igjen, grattis med baby i magen, så koselig. Fint skrivebord, i den nydeligste fargen.

    SvarSlett
  6. Gratulerer!!! Så herlig å høre:)
    Uff..husker den trøttheten, og spesielt kvalmen med minstemor..Men det gir seg jo etterhvert:)
    Kos deg med magen vennen!
    Klem

    SvarSlett
  7. Stort tillykke med graviditeten og velkommen tilbage! Dine loppefund du har gjort dig!

    SvarSlett
  8. Gratulerer med baby i magen :-)
    Jeg er også trebarnsmamma og er glad i å sy. Legger meg til som følger hos deg. Ser du har sydd mye fint, OG vi har likt syskrin :-) :-)

    SvarSlett
  9. Så bra at du er tilbake Siri:) Og gratulerer så mye med graviditeten!

    SvarSlett
  10. Så koslig å se deg her igjen :)

    Gratulerer med bebis i magen !

    Mange kule loppekjøp har du fått også ser jeg ..

    Ønsker deg en super fredagskveld!

    klem

    SvarSlett
  11. Gratulerer!
    Artig at du er tilbake :)

    SvarSlett
  12. Tillykke med graviditeten det var spændende og dejlige nyheder :-)

    SvarSlett
  13. Gratulerer med liten i magen. Det kan være slitsomt, men jammen er det verdt det også.
    Den solsenga var jo bare helt gull da :)

    Stikk innom meg om du vil være med på blogglotteri :)

    SvarSlett
  14. Kæmpe stort tillykke med den dejlige nyhed !!

    Og ja, jeg har sådan tænkt på dig pga. terrorangrebet - det er så frygteligt.

    Tanker fra Mia

    SvarSlett
  15. Grattis så roligt!!
    Å vilken givande paus du har haft! Ser fram emot lite nytt sytt från dig när du orkar! =o)

    SvarSlett
  16. Vad kul att ha dig tillbaka! Grattis, vad spännande o kul!

    SvarSlett
  17. ooioi, gratulerer! Så gøy! Sleng beina på bordet og slapp av, du :)

    SvarSlett
  18. Så hyggelig! Gratulerer!
    Det er en tid for alt ;o)

    SvarSlett
  19. Gratulerer!
    Kos deg og ta livet med ro:)
    Hilsen-Irene-

    SvarSlett
  20. Grattis! Och vilka härliga fynd du gjort, verkligen fina!

    SvarSlett
  21. Der var du jo! Kjekt å se deg her inne!

    Og morsomt å lese om alle nyhetene som i store trekk var kjent etter vårt hyggelig treff i sommer!

    Gleder meg til å se mer fra deg når du har overskudd!

    Klem

    SvarSlett
  22. Gratulerer med familieforøkelse.
    Og takk for at du blogger igjen - jeg har savnet deg.

    Mvh astrid.d@gmail.com

    SvarSlett
  23. Så kjekt at du er tilbake, og ikkje minst gratulerer så mykje med nr. 3 på veg :)

    SvarSlett
  24. Välkommen tillbaka efter ledigheten och STORT grattis till nr. 3.

    SvarSlett
  25. Åh, stort tillykke kære Siri! Skønne nyheder!
    Knus Louise

    SvarSlett
  26. sså koselige nyheter!!
    gratulerer så mye!
    har savnet deg under sommerpausen ;)

    SvarSlett
  27. Hei Siri !!
    Gratulerer så mye med nr 3 på vei :)
    Godt å se deg tilbake og at formen er bedre.
    Her er blogglysten blitt litt borte, men håper den kommer igjen :)
    Fin kveld til deg !
    Klem

    SvarSlett
  28. Oi, så hyggelig, gratulerer masse!!
    Det blir koselig med babytøy i bloggen din etterhvert, da sikkert:-)
    Og gratulerer med Jasmin-skolejente også!

    SvarSlett