torsdag 28. november 2013

Finkjole til Jasmin

I går var det juleavslutning i klassen til Jasmin.
Da vi skulle finne fram finklær kvelden før, 
oppdaget vi at Jasmins finkjoler var litt små.
Tja, hva gjør man da?
Jo, hiver seg rundt og syr en ny kjole!
 Jeg trosset kveldstrøttheten og satte igang.
Fant mønster og stoff,
for kjole skulle det bli!
Ferdig ble den,
og fin ble den også:)
 Søt detalj i halsåpningen,
sikk sakk bånd som er sydd i mellom for og hovedstoff.
Kjolen har glidelås bak,
god vidde på skjørtedelen og 
knytebånd med sløyfe i midjen.
 Siden Jasmin hadde lagt seg da jeg begynte å sy,
kunne jeg ikke prøve den på underveis.
Heldigvis passet den bra!
 Mønsteret er fra Ottobre design 03/2011.
 God å danse i:)
Jentene klare for fest!
Sophia har på seg denne kjolen som jeg sydde til Jasmin for fire år siden.
Stellas kjole sydde jeg til Jasmin da hun var ett år, 
før jeg begynte å blogge. 
Gøy at det jeg har laget tidligere kan brukes igjen:)
Og vi hadde en fin juleavslutning!

6 kommentarer:

  1. Wow, du er flink. Fin detalj med sikksakk båndet i halsåpningen. Fin bukett jenter med søte kjoler på også :)

    SvarSlett
  2. Så fine,
    kjekt med en mamma som kan sy :)

    SvarSlett
  3. Så fin kjole, og en flott trekløver i kjempefine kjoler.

    SvarSlett
  4. Fantastisk resultat etter en kveldsøkt, og attpåtil trøtt:) Fine jenter i fine kjoler.

    SvarSlett
  5. Nydelig kjole! Utrulig at du berre hiv deg deg rundt og syr ein kjole på ei kveldsykt! Beundringsverdig! Fin flokk du har:)

    SvarSlett
  6. Kjempesøt julekjole :) Så heldige jentene dine er som har slik ei flink og kreativ mamma :)

    SvarSlett