onsdag 17. september 2014

Testkjole

Jeg kjøpte et kult glitterstoff i Danmark i sommer.
Tenkt til en kul topp til Jasmin.
Så fant jeg mønster på en stilig kjole i Alt om Håndarbeide,
som ville være perfekt til glitterstoffet.
Men før jeg klippet i det fant jeg ut at jeg skulle lage en testkjole
 i et annet stoff som jeg har hatt liggende lenge.
Kjolen har en løs overdel og et strammere skjørtedel.
Kul!
Veldig greit med en testkjole.
Skjørtedelen måtte lages litt smalere,
for at den skulle sitte på hoften til Jasmin.
Halsåpningen ble litt stor,
så det må tilpasses på glitterkjolen.
Ellers er Jasmin fornøyd,
så nå er det bare å klippe i glitterstoffet!

3 kommentarer:

  1. Smart å lage en testkjole. Særlig om en har et veldig fint, eller dyrt, stoff som en er redd for å ødelegge. Er så fint når en vet at mønsteret er tilpasset mottakeren. :-)

    SvarSlett
  2. Hvor er den sød! Også selvom den bare er en test.

    Kh
    Anna

    SvarSlett