mandag 5. januar 2015

Jakke til Jacob

12.12.14 ble min yngste nevø Jacob 1 år. 
Fin gave måtte han få, så jeg sydde en jakke til ham.
Mønsteret er fra Meedoms bok Barnetøj 0-3 år.
Jakken er sydd i brun babykordfløyel, foret med apestoff i bomull.
Den har raglanermer og spiss hette,
samt gule tittebånd både her og der.
To lommer foran.


Ermene laget jeg ekstra lange,
så de kan brettes opp.
Stjerne bak til pynt.
Alle stoff og materiealer er fra Stoff og stil.
 

Og selv om Stella snart er 3 år,
passet jakken til henne!
Og hva er vel mer naturlig å ha på seg enn prinsessekjole, 
mammas vintersko og
brannmannhjelm:)

I helga var vi på hytta med mine foreldre,
deilig med rolige dager sammen.
Håper alle har hatt en like fin start på det nye året:)


4 kommentarer:

  1. Åh, den var fin! Jeg har også en liten nevø - nå ble jeg inspirert. Vårjakke får det bli på ham.

    SvarSlett
  2. Heisan Siri
    Aller først; godt, kreativt nytt år!!! Så kjedelig med influensa i jula, hvordan kunne du finne på det....
    Så super jakken til Jacob ble!! Du er så flink og driftig!
    Gøy å ha en jakke ikke alle andre har. Glade januardager til deg, Siri!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Kjempesøt jakke - likte den søte hetta. Får litt dårlig samvittighet for jeg har ei ferdig klippa vårjakke som jeg burde ha sydd ferdig i juleferien, men den ble ikke prioritert... Tida strekker ikke alltid til, men må få den ferdig før sommeren i alle fall :)

    SvarSlett