onsdag 26. januar 2011

Et hint av 60 tallet??

Jeg har sydd meg en kjole!
Mest for å teste et gammelt mønster jeg kjøpte i England i julen.
Stoffet er litt stygg-fint. Skikkelig syntetisk og ikke egnet til barneklær.
Fått i en av posene fra de søte damene som ga meg masse stoff
etter min annonse i avisen i fjor.
Men mor i huset kan vel tåle litt elektrisk hår som står alle veier?!

Kjolen består av fire deler. Enkelt og greit.
Hals- og ermeåpningen er sydd sammen med tvillingnål.
Og det rust oransje beltet ble en fin detalje.
Mønsteret kjøpte jeg for 15 kroner i en bruktbutikk i England!
Hadde planer om å sy kjolen med 3/4 ermer, men syns det ble litt mye av det gode med dette stoffet.
Så da ble den ermeløs.
Men resultatet ble jo ikke så verst, syns jeg da!


I morgen reiser jeg til København med mine foreldre og min yngste søster.
Ingen glad tur denne gangen, vi skal nemlig i begravelse til et kjært familiemedlem.
Så det blir en spesiell og annerledes helg.

Ønsker dere alle gode dager:)

20 kommentarer:

  1. Likte snittet på kjolen veldig godt! Hadde vært gøy å se deg med kjolen på.

    SvarSlett
  2. Klänningen är urtjusig och det orange bältet lyfter verkligen klänningen ytterligare ett snäpp:)Du kommer att se superstilig ut i den!! Begravningar är aldrig roligt...hoppas att den ändå kan bli ett fint avslut på en fin relation...ska tänka på dig/er.

    Kram Helena

    SvarSlett
  3. For en flott kjole!! Modellen ser kjempefin ut, og artig med det gamle mønsteret.
    Trist med dødsfallet i familien din. Lykke til i helga.

    SvarSlett
  4. Så kul!
    Ja, stoffet er stygg-fint...*smiler*..
    Ha en fin og kreativ dag,
    klem :O)

    SvarSlett
  5. Stilig... Sånne mønster er jo inn igjen og det gjorde seg virkelig med det oransje belte :)
    Begravelse er alltid trist og spesielt når det er familie. Sender varme tanker til deg.
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  6. Fin kjole og godt valg af stof og bælte til. Trist med begravelsen...sender dig mange varme tanker!

    SvarSlett
  7. Så trist, kondolerer så mye!

    Kjolen ble snerten, og du blir sikkert veldig fin i den!

    SvarSlett
  8. Hei på dæi!
    Hærlig kjole da! Kan tru du blir fin i den:) Gøy å prøve ut nye mønstre.
    Heldige dæi so skal til københavn da. Har så løst til å reise bort en tur snart. Ttrur æi treng en husmorferie:)
    Masse god tur
    klæm

    SvarSlett
  9. Hei Siri
    Så leit med dødsfall i familien. Håper det blir en vakker og verdig begravelse.
    Du er jammen meg flink til å sy; dette så avansert ut i mine øyene. Jeg er sikker på at du er riktig fin i den! Kanskje vi får se den på deg i et innlegg tro...
    Ha en så god dag som mulig!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  10. Ser kjempefin ut, så göy med et gammelt mönster!

    SvarSlett
  11. Så trist da...gode tanker til deg..
    Fint snitt på den kjolen, flinke du.

    Marit

    SvarSlett
  12. Kul kjole! Ser ut som stoffet faller veldig fint! God tur, ta vare på familien!

    SvarSlett
  13. Tusen takk for alle hilsnene.
    Uff, ja, alltid spesielt med begravelse, men skal bli godt å dele det med familien.

    Skal se om jeg kan få tatt live bilde når jeg er tilbake igjen:)

    SvarSlett
  14. Så fin! Och så kul att hitta ett mönster för 15:- som faktiskt går att använda. Ha det fint i Köpenhamn.

    SvarSlett
  15. Kjempetøff kjole! Du er flink! Så trist med denne begravelsen da...Ja, livet går sin gang, men det er tungt.

    SvarSlett
  16. Så kul kjole !! Du er bare superflink. Sånn rødt belte har jeg også, bruker det masse.
    Lykke til i København.
    Klem

    SvarSlett
  17. Kjolen er kjempefin:-) Såå fine farger og det oransje beltet passet godt....

    SvarSlett
  18. Fin! Vad duktig du är som kan sy till dig själv också.

    Ps, skönt att höra att det finns fler som gillar filtar ;)

    /Mia

    SvarSlett
  19. Det var da trist at du måtte i begravelse. En e aldri forberedt på at nåken ska forlata oss...

    Må få skryta av den flotte kjolen og da, og så ville eg sei at det ligge ein award te deg inne hos meg :o)

    Håpe det står bra te med deg og dine, etter forholdene.

    KLEM

    SvarSlett