tirsdag 4. januar 2011

Stakkars meg!

Så er vi vel hjemme igjen etter to ukers juleferie hos svigerforeldrene mine i England.
Vi har hatt det topp! Virkelig kost oss alle sammen.

Men 2011 kunne godt ha begynt litt bedre for min del, jeg har nemlig blitt syk.
Så i dag er det litt stakkars meg følelse jeg sitter med. Etter to dager med feber og forkjølelse, skulle vi reise hjemover. Og jeg gledet meg ikke akkurat. En sånn reisedag kan være anstrengende nok i seg selv. Heldivgis har jeg en topp mann, som hjalp til med pakking av alle kofferter (jeg pakker vanligvis min egen!), og å holde styr på alt.
Så etter en biltur, 3 fly, 2 timer i buss og en biltur til var vi endelig hjemme i natt, etter 15 timers reise. Puh.
Og å reise med forkjølelse, det anbefaler jeg ikke, for fy så vondt det er i ørene når flyet starter landingen! Og jeg var jo så heldig å oppleve det tre ganger i går. Har enda dotter i ørene og hører bare mitt eget ekko.

Ute er det -11 grader, brr. Inne har jeg fyrt i peisen og temperaturen er nå oppe i 15 grader, brr igjen!
Jentene er glade og lykkelige gjenforent med sine venner i barnehagen, mens jeg er hjemme og prøver å overskue å pakke ut kofferten. Tenkt at noe man ellers gjør i en fei skal føles så uoverskuelig??

Vel, litt synd kan man jo syns på seg selv...eller hva??
Sannelig godt det er lenge mellom hver gang jeg er syk.

Og symaskinene, de holder nok ferie noen dager til.

I mellomtiden får dere se enda noen julegaver,
varmeposer.

En til svigermor.
En til en svigerinne
Og en til min ene søster.
Alle tre har avtagbare yttertrekk, mens det inni ser slik ut:
Har sydd tre løpeganger, fylt dem med vanlig ris før jeg sydde igjen enden.
Til slutt sydde jeg en søm midt over, slik at risen holder seg jevnt fordelt.
Nå angrer jeg bare på at jeg ikke sydde en til meg selv også...

Så kjære medbloggere, jeg kommert snart, snart tilbake og
ser på alt dere har laget de siste ukene.
Skal bare få tilbake litt av energien først...

22 kommentarer:

  1. God bedring! ALdri noe kjekt å være syk, og da har man lov å syns litt synd på seg selv.:klem:
    Håper du blir fort frisk, og snart kan kose deg bak symaskinen igjen:)

    SvarSlett
  2. Så tråkigt att vara sjuk när man är på resa! Och jag vet det där med öronen....jag flög från London med förkylning....inte roligt!
    Fina värmepåsar, du borde haft någon kvar till dig själv nu.... Krya på dig!

    SvarSlett
  3. Åhh øv. Rigtig god bedring kære Siri!

    SvarSlett
  4. Ja, stackars dig, att resa och vara förkyld är ingen hit. Hoppas du blir frisk snart. Det är alltid tråkigt att inte känna sig kurant. Krya!

    SvarSlett
  5. Uff, det var trist å høre :( Ønsker deg god bedring :)
    Jeg lurer på... varmer du varmeposene i mikronen, kan man gjøre det med ris ??
    Klem.

    SvarSlett
  6. KRYA på dig, min söta lila dröttning!

    SvarSlett
  7. Ja det er lov til å synes synd på seg selv en gang i blant!
    Sender over noen varme tanker til deg:)
    Kjempe fine varmeposer du har laget.
    Varmepose gjør så utrolig godt og er veldig avslappende.
    Absolutt å anbefale!
    God bedring og håper du blir raskt frisk igjen.
    Klem

    SvarSlett
  8. Stackars dig!!! Självklart får man tycka synd om sig själv efter allt det där:) Skönt att höra att ni ändå är hemma välbehållna och att ni haft en härlig tid i England:) Värmedynorna du sytt är ju underbara...vilken lyx att lägga en sån på en ömmande nacke eller vad man nu vill:)

    God fortsättning på det nya året!!

    Kram H

    SvarSlett
  9. Uffda :o(
    Skikkelig god bedrings hilsen fra meg, kombinert med godt nyttår :o)

    Dei varmeposene var dritfine!

    SvarSlett
  10. Uff- slitsomme greier! God bedring :-)

    SvarSlett
  11. Skikkeleg fine og nyttige presangar!
    Veit at nokon fyller slike varmeposar med kveite heilkorn, men eg har ikkje erfaring med verken det eine eller det andre.
    Treng visst å lage meg ein slik, for eg er ein frostpinne:)
    God bedring til deg!

    SvarSlett
  12. God bedring!
    Fine julegaver du har laget,
    klem :O)

    SvarSlett
  13. Det er lov å synes synd på seg selv. Godt dere hadde en fine juleferie da. Så oppfinnsomme julegaver. Kjempefine!

    SvarSlett
  14. Huffameg - skikkeleg kjipt å vere sjuk - all verdens sympati sendast deg herifrå!! God bedring!

    Fine varmeposar - ser deilige ut! Eg laga òg risposar til julemarknaden iår - kjempefin gåve!

    Klem

    SvarSlett
  15. Fint å høre at ferien var vellykket, Håper du blir raskt frisk igjen. Kjempefin varmepose. Ja, akkurat nå hadde du nok behøvd en selv:-) God bedring, Siri:-) Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
  16. Åh, tusen takk for alle de varmende ordene:)
    Suger dem til meg og håper de hjelper på helbredet!!

    Varmeposene kan varmes i mikrobølgeovnen, full effekt ca 90 sek.
    Jeg har sett andre som har laget den med hvete helkorn, så dette er nok også fullt mulig.

    SvarSlett
  17. Huff, ikke gøy å reise med fly når man er forskjøla. Du har lov å synes synd på deg selv. God bedring!

    SvarSlett
  18. God bedring! Ta deg en varm kopp te, og ligg på sofaen med god samvittighet! ;) Klem til deg

    SvarSlett
  19. Hei Siri !!
    Godt Nytt År !
    Og god bedring, det var nok godt å komme hjem etter den lange reisen og syk i tillegg.
    Gleder meg til å følge bloggen din i det nye året.
    Jenta mi er syk på 9 dagen, feber og hodepine. men jeg har vært på jobb de 2 siste dagene og mannen hjemme. Så det var godt å komme seg litt ut, ikke bare gå inne med sykt barn.
    Klemmer

    SvarSlett
  20. Hej,
    Nej det där lät inte alls kul. Fy att flyga med en förkylning... och ännu värre med feber! Ja, det är lite synd om dig.
    Det var ett tag sen jag inne här men det ska bli bättring på det. Du är även nämnd i min årskrönika.

    Kram och krya på dig

    Sarah på Kalunji Design

    SvarSlett
  21. Hei Siri
    Superfine varmeposer! Så koselig å få slike hjemmelagede ting.
    Så sender jeg deg bli-frisk-tanker og ønsker deg masse god bedring!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  22. Så fina värmepåsar! Mysigt att värma sig med en sån! :)

    SvarSlett