tirsdag 11. januar 2011

-og en stikket vest

Etter at jeg var ferdig med de tovede tøflene jeg gav bort i julegaver, begynte jeg på denne vesten. Garnet kjøpte jeg i England i sommer, bare fordi jeg syns det var fint.

Hadde en ide om at det skulle bli en vest til jentene. Men så var det mønster da. Fant ikke noe som passet til dette garnet, så tok utgangspunkt i mønsteret denne. Bare at dette garnet skulle strikkes med pinne 4 og den andre jakken ble strikket med pinne 6. Så da måtte jeg improvisere litt. La opp flere masker enn angikk og strikket i vei.

Var ca halvveis da vi dro til England på juleferie. Pakket nøye alle strikkesaker som skulle være med. Fortsatte strikkingen i England, men det tok en brå slutt da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å ta med resten av garnnøstene...

Da ble det legging til Jasmin istedenfor, for der hadde jeg husket å ta med alt!!
Etter at jeg ble ferdig med leggingsen, (og vel hjemme igjen) satte jeg igang med vesten igjen. Siden strikkefastheten ikke passet med mønsteret, brukte jeg den ferdige jakken som mål. Og jammen ble den ikke bra!

Treknappene kjøpte jeg i England- før jeg oppdaget at jeg ikke hadde mer garn...
Og som en ekstra bonus, så passer vesten til begge jentene. Men siden Sophia ikke var i foto humør, er det Jasmin som poserer:)
Og i går kveld fikk jeg endelig sydd litt igjen.
Deilig å være igang igjen, etter nesten 4 uker uten sying.
I går var det bare lystbetont sying, i dag skal jeg gå igang med bestillinger som ligger på vent.

12 kommentarer:

  1. Så friske og fine farger, vesten ble jo kjempefin :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  2. Kjempefin! Det er så praktisk med vester..over en tynn ullgenser er det perfekt nå for tiden:)

    SvarSlett
  3. Kjempefin! Artig at det blir så bra når man improviserer mønsteret!

    SvarSlett
  4. Å,for en stilig vest! Herlige farger og kjempesøt modell!
    Skulle ønske jeg fikk veslesnuppa mi til å gå med vest...

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei Siri !!
    Den vesten var jo bare nydelig, så fine farger.
    Og Jasmin var jo superfin i den fargen.
    Klem

    SvarSlett
  6. Du, den vesten var jo berre knallfin! Friske fine fargar, og så fin fasong! Forstår godt at storejenta gliser godt:-)

    Klem

    SvarSlett
  7. Vakker vest på vakker jente :) Fantastiske farger!

    SvarSlett
  8. Å så söt! Både västen och flickan.

    SvarSlett
  9. Hold da helt op den er fin! Og hvor den klæder din kønne datter:-)
    Virkelig noget lækkert garn!

    SvarSlett
  10. Nydelig vest, og herlige, friske farger nå om vinteren!

    SvarSlett
  11. Superfin vest! Fantastiske farger!

    SvarSlett