søndag 9. januar 2011

Stripete strikk

Juhu! Endelig er jeg ferdig med dette strikkede settet til Jasmin. Genseren begynte jeg på lenge før sommeren. Etter ferien ble den liggende, før jeg gikk igang med den igjen i november. Og da ble den endelig ferdig!

Buksen har jeg strikket i løpet av juleferien i England. Dsv, siden jeg ble syk de siste dagene, fikk jeg ikke strikket den helt ferdig der. Men nå er den også ferdig.
Jeg har brukt Alpakka garn, og mønstrene er fra boka Strikk med nøstebarn.
Sophia vil også være med på bildet, selv om hun er travelt opptatt i telefonen!
Da blir det samtidig live bilde av kjolen jeg sydde til henne - den rosa kusinekjolen var til jentenes kusine Poppy.
Settet passet perfekt!

Og nå, nå tror jeg det er på tide å begynne å sy litt igjen, kanskje i kveld??

19 kommentarer:

  1. Hei.
    For et herlig sett, ser veldig varmt og godt ut.
    Du har noen nydelige døtre :)
    Kos deg ved symaskinen , det skal jeg også etterpå:)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Ska sei hu kan strikka og ja!
    Skikkelig fint blei det!
    Kjolen og :o)

    Eg e med deg å senda positive tanker te Jippyenes...

    Helgeklem herfra

    SvarSlett
  3. Settet var kjempefint!! Og jeg kjenner igjen den herlige følelsen når man endelig er ferdig med noe slikt :-)

    Ha en fin søndag videre :-)

    SvarSlett
  4. Wow, du är så duktig!!! Jättefint!

    SvarSlett
  5. kjempe flott sett som sikkert kommer til å varme godt. Og så satt det jo som støpt også. Flott kjole på andre jenta også. Beundrer sy ferdighetene STORT!!! Ha en flott søndag videre!!

    SvarSlett
  6. Heisan Siri
    Tydeligvis er du en racer med strikkepinnene også og ikke bare ved symaskinen. Fint strikkesett som jeg IKKE hadde klart å kopiere etter deg. Har aldri fulgt en oppskrift hele mitt liv og hadde aldri klart å strikke slike bukser. Gensere har jeg jo strikket av meg selv, men bukser står for meg som noe vanskelige greier.
    Ha en fin søndag du tusenkunstner!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Hei! Jeg glemt å oppdatere deg på blogglista mi etter at du byttet adresse!! Men nå er det gjort!:)
    Nydelig strikkesett du har strikka. Og kjempesøte julekjoler til jentene dine!!
    Ønsker deg og dine godt nyttår!

    *Cathrine*

    SvarSlett
  8. Så snyggt set!! Hejja vad duktig du är :)

    SvarSlett
  9. Hei Siri !
    Nydelig strikkesett, og den kjolen er bare så skjønn. Fortsatt fin søndag.
    Klem

    SvarSlett
  10. For ett nydelig sett, og fargene var kjempefine.

    Har selv strikket to ullbukser fra nøstebarn boka og jeg digger de. Er så kjekt att de kan brukes til tights også.

    SvarSlett
  11. Nå ble jeg kjempeinspirert! Nydelig sett, og genseren ble jo så mye finere enn i nøstebarnboka..fikk sett den bedre også. Dette er bestefarstrøya, sant?
    Skjønne jenter du har!

    SvarSlett
  12. Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene:)

    Gøy at strikkingen min også kan isnpirere litt!

    Kaspara, kan du strikke gensere, ja da er jeg sikker på du kan strikke bukser også:)

    Bravo, ja det er bestefarstrøyen! Syns også den ble veldig søt, liker fasongen:)

    SvarSlett
  13. Utrolig flott sett i herlige farger! Det kommer nok til å bli mye brukt.
    Herlig kjole til lillefrøkna også!
    Ha en fin søndagskveld :-)

    SvarSlett
  14. Fysøren for en innsats å strikke det settet der! Myyyye jobb! Det ble utrolig fint :)

    SvarSlett
  15. Så flott sett du har strikka! Den buksa likte eg spesielt godt. Kan tenke meg den er fin å bruke til tunkia/kjoler også.

    SvarSlett
  16. Så fint ullsett! Og så utrolig masse fint du syr!! Du er en stor inspirasjon for meg som ikke har sydd så lenge!! Får lyst til å sy så masse når jeg kikker på den fine bloggen din :)

    SvarSlett
  17. Så fint stickat set! Härliga, underbara färger! Sophia är fin i sin klänning med!

    SvarSlett
  18. Superdeilig med heimestrikka! -og så fint!
    Eg prøvar å få strikka ferdig ei babylue til eg skal på tur, men eg er jammen ikkje sikker på om eg rekk det... Babyen opptar hendene mine (i alle fall ei arm!) nesten heile tida, føler eg.

    Men det er godt å strikke! Gøy! Og koseleg!

    Ha ei forteffeleg veke, Siri!

    SvarSlett
  19. Så flink du er til å strikke!
    Sett i gang og sy også, du - alltid spennende å se hva du lager!

    SvarSlett