torsdag 6. januar 2011

Perspektiv

Formen blir stadig bedre, men enda er energien på bunnivå.
Tusen takk for alle god bedring hilsnene jeg fikk etter forrige innlegg!
Det ble jeg veldig glad for, og litt oppmuntring hjelper jo på humøret.

I går leste jeg dette innlegget hos en av mine favorittbloggere. Innlegget gjorde meg trist på hennes vegne, og noe flau over meg selv. Ja jeg må innrømme det, at jeg ble litt flau over mitt klagende sykeinnlegg dagen før. For hennes innlegg setter da virkelig ting i perspektiv. Selv om jeg her om nå kan synes litt synd på meg selv for de jeg er influensa syk, så er det jo ingenting i forhold til hva Fru Jippiyes skal igjennom.

Jeg skal herved slutte å klage over min egen sykdom, og heller sende all min energi og mine positive tanker til Fru Jippiyes. Så håper jeg hun finner mot og stykre til å komme seg igjennom den perioden som venter henne nå:)
Og mens symaskinene fortsatt holder ferie hos meg (jeg var innom syrommet i går og kikket på litt stoff!!), så får der en titt på de siste hjemmelagde julegavene.

Stjernene fikk min onkel og tante, laget etter denne oppskriften.
Et penal til en lærervenninne (min mor sydde en veske i samme stoff).
Flere skjerf!
Og til slutt fikk tre av småvenninnene slike vesker.

Og mens jeg venter på at syenergien skal komme tilbake,
så er jeg nesten ferdig med et strikkeprosjekt.
Mer om det en annen dag...

15 kommentarer:

  1. Så fine ting du har laget... spennende å se hva du strikker nå :)
    Man må jo få lov til å klage litt selv også, er jo ikke morro å være syk uansett sykdom. Det var det en klok mann som sa til meg engang.
    Ha en forsatt god bedring, klem.

    SvarSlett
  2. Hei..
    Jeg ser mange av dere som blogger og syr fine ting har merkelapper med eget navn som dere syr på tøyet. Hvor får man kjøpt slike merkelapper???

    SvarSlett
  3. Hei anonym, jeg bestiller merkelappene mine hos www.minanamnband.se -enkelt, masse å velge i ogok levering. Lykke til!
    Hilsen Siri

    SvarSlett
  4. Tusen takk for svar :-)

    SvarSlett
  5. Så bra at du føler deg bedre:)
    Det var trist å lese..Foredragsholderen i dag gjentok flere ganger at vi må bli flinkere til å ta vare på øyeblikkene i livet. Tror han har veldig rett..vi vet ikke hva som skjer i morgen..
    Klem Christine

    SvarSlett
  6. LIte bättre låter bra!, Jag är så ledsen för Fru jipeeyes, vi mår hjälpa henne med kärlek!

    SvarSlett
  7. Hei på dæi!
    Fine julegaver du har sydd. Heldige dine venner og familier som får hjemmelaga gaver av dæi.

    SvarSlett
  8. Kul att du också gjort den fina stjärna...ha allt fint!!

    SvarSlett
  9. Nej faktist, i det här inlägget ville jag prata om dig, kära Siri, men det blev POLKAHJERTE för hon behöver mest det.

    SvarSlett
  10. Så fina julgåvor, sylusten kommer tillbaka snart ska du se.

    SvarSlett
  11. Du har ett stort hjärta, det gillar jag.

    Gillar även dina gåvor du gjort och det underbara täcket de ligger på.

    Krya på dig /Mia

    SvarSlett
  12. Veldig spennende! Takk for bra post.

    SvarSlett
  13. Så flink du har vært å gitt håndlagde julegaver! Det er inspirerende!! Håper du finner formen snart :)

    PS. Vi har samme vatteppet som du har brukt som underlag på bildene :) Jeg ønsket meg det i innflytningsgave fra svigers når jeg og sønnen deres flyttet ilag, sammen med en hjemmelagd krakk de hadde (malekrakken deres). Fikk noen merkelige blikk når jeg ytret ønsket mitt, men plutselig en dag så stod det i stua :D

    SvarSlett
  14. Så flotte klær du lager!
    Du er knallflink!

    SvarSlett